Skaitymo diagnostikos įrankių taikymas 1-3 kl.

  • Paskelbė : Rūta Zaveckienė
  • Paskelbta: 2023-11-17
  • Kategorija: Pranešimai

Nagrinėjant ketvirtokų nacionalinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) rezultatus, buvo pastebėta, jog atsiranda nerimą kelianti tendencija - prastėja mokinių skaitymo gebėjimai. Todėl nuo pavasario pradėjome taikyti ankstyvosios prevencinės skaitymo diagnostikos įrankių rinkinį, kurį sukūrė Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA).

Įrankių rinkinį sudaro kelios užduotys ir jų dalys: mokinys pirmiausia skaito žodžius, sakinius, tekstus, galiausiai – atlieka teksto suvokimo užduotis.

Atliekant užduotis vertinama, kaip mokiniui sekasi skaityti įvairaus sudėtingumo žodžius, skaitant sakinius ir tekstus stebima, ar vaikai skaito skiemenimis, ar atskirais žodžiais, ar junginiais, sakiniais, ar tai daro sklandžiai, intonuoja, atsižvelgdami į skyrybos ženklus.

Mokytojai dažnai sako - išmokyti skaityti gerai. O kaip tai padaryti? Jei vaikas skaito ir supranta, ką perskaito, gali diskutuoti, reikšti savo nuomonę knygoje nagrinėtomis temomis - vadinasi, jis suprato, apie ką skaitė.

Mokiniams ypač patinka viena užduotis - žodžių skaitymas per minutę. Gaunamas skaičius konkretus ir apčiuopiamas, pagal jį lengva nustatyti, ar padaryta pažangą. Viskas aišku ir paprasta.

Šių metų pirmokai jau taip pat atliko šią užduotį. Jie per 1 minutę vidutiniškai perskaitė 15 žodžių.

Antrokai vidutiniškai įveikė 43 žodžius per minutę. Pernai jie pirmą klasę užbaigė perskaitydami vidutiniškai 33 žodžius. Darome išvadą, jog namuose vasaros metu vaikai daug skaitė, o jų tėvai rodė pavyzdį.

Trečiokai šiais metais vidutiniškai perskaitė 51 žodį, o antrą klasę užbaigę perskaitydami 50 žodžių per minutę. Pažanga labai nedidelė.

Nors įrankių aprašyme ketvirtokams nepritaikyti, tačiau buvo labai smalsu išbandyti, ar skaitymo tempas greitėja, akys greičiau perduoda informaciją smegenims - 64 žodžiai (praeitais mokslo metais - 62 žodžiai).

Šitoks tempas yra pakankamas. Greičiau skaityti nebereikia. Turint gerus techninius skaitymo įgūdžius, kai vaikui skaityti lengva, jis jau pradeda galvoti ir apie tai, ką daro - skaito. Išmokusį gerai važiuoti dviračiu vaiką jau galima išleisti ir į gatvę. Panašiai ir su skaitymu. Geri skaitymo gebėjimai atveria vaikui galimybes savarankiškam domėjimuisi, informacijos suradimui, kritinio mąstymo ugdymuisi. XXI amžiuje tai pats svarbiausias gebėjimas. Paskatinkime vaikus skaityti!

Ūla, kai buvo antrokė, skaitė ir kvietė pasiklausyti savo skaitinių:

 

Čia rasite Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos paruoštomis rekomendacijomis kaip pagerinti vaiko skaitymo įgūdžius:  https://ppt.vrsa.lt/rekomendacijos-pedagogams-tevams-kaip-pagerinti-vaiko-skaitymo-igudzius/

Nuotraukos:
Ineta Žilinskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
Naujienų archyvas